Vierde deel USA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Perry Kempen - WaarBenJij.nu Vierde deel USA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Perry Kempen - WaarBenJij.nu

Vierde deel USA

Door: perryenjanine

Blijf op de hoogte en volg Perry

16 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Donderdag 12 augustus (12e dag)
35 graden met veel wind

Vanmorgen stond er nog steeds veel wind, maar het was niet koud. We zijn naar Canyonlands NP gereden, wat hier ook niet ver vandaan lag. Het washier lekker rustig in het park, in tegenstelling tot Arches NP. Canyonlands NP is eigenlijk een verkleining van de Grand Canyon, maar dan veel rustiger en met meer natuurlijke bogen. De mooiste boog Mesa Arch hebben we als eerste bezocht. Dit was niet alleen een mooie boog, maar het uitzicht er door was ook nog eens supermooi. Daarna hebben we de rest van de uitzichtpunten bezocht. Deze waren zeer wijds en wat opviel, dat het hier zo stil was (op wat mensen na dan). Naast het park heb je een State Park wat Dead Horse Point heet. Aparte naam voor een bos. Het was sowieso geen bos, maar een prachtige canyon, waar de Colorado rivier hier een mooie lus maakt. We stonden 2000 meter hoog en keken recht naar beneden de kloof in. Beneden zagen we bootjes op de rivier, zo klein als speelgoed autootjes. De naam Dead Horse Point is ontstaan doordat cowboys hier hun paard hadden vastgezet en vergeten mee te nemen (?!). Ze zagen het water beneden en zijn naar gevallen.
’s Middags nog in het zwembad gelegen en ’s avonds was de wind gaan liggen en hebben gebarbecued.

Vrijdag 13 augustus (13e dag)
25 graden veel zon

Vandaag vroeg op om door te rijden naar Bryce Canyon NP. Dit was weer een aantal uurtjes rijden. Onderweg reden we door Capitol Reef NP en door Dixieland National Forest. Hier nog Indianentekeningen gezien op de rotswand en allerlei kleuren bergen gezien. Om 2 uur kwamen we in Bryce Canyon NP aan. We hadden een mooie campingplaats gereserveerd, lekker in de schaduw. Hier is de temperatuur 10 graden gezakt naar 25 graden, wat zeer aangenaam was. We stonden vlakbij het uitzichtpunt Sunset Point, waar je lopend naar toe kan. Prachtig om te zien. Na het bakken van pannenkoekjes zijn we bij zonsondergang weer naar het uitzichtpunt gelopen. Heerlijk koel en mooi.

Zaterdag 14 augustus (14e dag)
25 graden veel zon

Vanmorgen hebben Daan en Iris lekker lang uitgeslapen. Perry is met zonsopgang al foto’s gaan maken bij Sunset Point. Als de zon hier op komt, kleurt alles nog mooier oranje dan het al is. Dit geld trouwens voor de meeste NP’s voor het maken van foto’s, anders is het zonlicht veel te fel. We wilden hier graag een wandeltocht naar beneden maken bij de hodoos door de kloof. Hodoos zijn hier de mooie rotsformaties die als een soort mannetjes zijn uitgesleten door weer en wind. Op sommige plaatsen lijkt dat dan een enorm sprookjeskasteel volgens Daan en Iris, maar iedereen heeft zijn eigen fantasie.
Hier loop je dus eerst in een kloof of canyon naar beneden, terwijl wij gewend zijn in Europa eerst op een berg omhoog te lopen.
Dit was een supermooie route. Helaas waren we niet de enige, maar het was zeer de moeite waard. Mooie kloven en beneden nog aardig wat groen. Maar toen weer terug omhoog. Perry kon extra veel foto’s maken, want Iris wilde toch wel een aantal keer rusten. Eenmaal boven hadden we een voldaan gevoel en waren we in de schaduw al snel weer uitgerust.
We hebben die middag met de auto nog wat uitzichtpunten bezocht en hebben op de camping lekker geluierd.

• 16 Augustus 2010 - 02:18

Perry, Janine & Kids:

Hadi Luitjes in The Netherlands !

Leuk om jullie reacties te lezen. In het dagboek kun je maar een fractie kwijt van wat we meemaken, maar de uitgebreide verhalen komen nog als we jullie weer zien en spreken.

Groetjes uit een zeer warm Page (40 graden, slapen zonder buitentent en door het horgaas in de bovenzijde van de tent heerlijk genieten van de enorme hoeveelheid sterren).

Perry, Janine, Daan & Iris.

• 16 Augustus 2010 - 07:10

Piet Bout:

Mooie reis maken jullie, schitterende foto's.Leuke interessante verhalen.Iris en Daan vermaken zich ook prima denk ik.
    Veel plezier verder.

Groetjes van Piet en Dien

• 16 Augustus 2010 - 08:02

Aaike En Nel:

Leuk weer wat te lezen van jullie.Mooie foto,s, zo krijgen we een beetje een indruk wat jullie allemaal zien!!!
    Hier alles oke, gaan ons een beetje klaar maken voor ons vertrek, maar misschien spreken we elkaar nog!!!

• 16 Augustus 2010 - 14:08

Will En Lia:

Mooie reis hoor Perry en Janine.
    Wij hebben nog steeds de kriebels als we terugdenken aan al dat moois. Heel leuk om nu eens een ander te volgen dan zelf op waarbenjij de reisverslagen te schrijven. Geniet maar van al dat moois en groeten van van beiden. Tot het volgende verslag.

• 16 Augustus 2010 - 19:07

Es En Jef:

Mooie foto's, erg herkenbaar voor ons! Al de Antilope Canyon gezien? Wij zijn naar de Efteling geweest, erg leuk en gaan morgen naar de koeien kijken bij Jen.
    Vele groetjes van Krijn en Wies

• 17 Augustus 2010 - 14:41

Ed:

Hee Perry & family.
    We zijn zojuist uit ons dierbare Engeland thuisgekomen en plotseling is daar weer die confrontatie met die prachtige VS. Geweldig! Geniet ervan, maar dat zal geen probleem zijn.Tell them we'll join them next year.En stop maar met foto's maken, want die winnende prent heb je al 40 keer gemaakt.
    Gr Ed en Lenie.