Tweede deel USA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Perry Kempen - WaarBenJij.nu Tweede deel USA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Perry Kempen - WaarBenJij.nu

Tweede deel USA

Door: perryenjanine

Blijf op de hoogte en volg Perry

09 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Yep, eindelijk weer WiFi, dus hier een update van ons reisverslag.

Woensdag 4 augustus. (4e dag)
27�C met wat wolken
De pen (of lievergezegd het toetsenbord) heb ik voor het gemak overgedragen aan Daan.

Vandaag werden we heel vroeg wakker, namelijk om 0:00 uur (Denverse tijd) omdat onze biologische klok nog niet helemaal gewend was aan die 9 uur terug in de tijd. Ik at een ontbijtkoek en dronk een glaasje water omdat ik langer dan ik gewend was niks had gegeten en gedronken. We gingen weer slapen en werden om 3:00 uur weer wakker, vielen in slaap en uiteindelijk waren we om 5:30 wakker. Ik was toen moe. Toen gingen we inpakken en om 6:00 uur precies gingen we even 3 kwartier zwemmen in het binnenzwembad van het hotel. Kleedden ons aan en gingen skypen met Nel en Esther. Dat was heel leuk om familieleden weer te zien in een ander land! Toen we skype afsloten gingen we héél ver rijden. In totaal 600 km! We kwamen onderweg nog een cowboystadje tegen en reden telkens op, en neer. We gingen voordat we naar de camping gingen, gingen we eerst naar Crazy Horse. En daarna naar Mount Ruchmore. Daar hadden we veel over geleerd en gezien. Toen we via een smal kronkelend weggetje bij onze eerste camping aankwamen, zetten we de tent op, en gingen we mini golfen. Dat was wel heel leuk. Daarna aten we wat, we smeerden ons in met antie-muggenzalf en gingen de tent in. En vielen als een blok in slaap.

Donderdag 5 augustus. (5e dag)
30�C met wat wolken en wat wind

Vandaag werden we gewekt door de eerste zonnestralen die om 5:30 uur door de tent dringen. Juist omdat we zo vroeg op waren gestaan waren we om 6:20 uur klaar met de tent op te ruimen. En vertrokken naar Yellowstone nationaal park. En omdat we zo vroeg op de weg waren zagen we heel veel wild: een stuk of 20 hertjes, 5 kalkoenen op de weg, en een paar héle grote buffels! Dat was echt heel gaaf! Daarna gingen we héél ver rijden. We hebben wel onderweg hele mooie landschappen gezien. Zoals: rare bergen, alsof je op de maan was, ook hele mooie rotsen en rivieren. Na 17 uur kwamen we bij Yellowstone aan. We hadden de tijd een beetje (heel erg) onderschat. Omdat iedere toerist hier ging stoppen voor een paar buffels, elken (een soort herten), of voor een grizzly beer die wij ook hadden gezien. Daardoor kwamen we pas om 20:00 uur aan bij de camping. Het begon net te regenen en te waaien en op het bordje van de camping Madison stond ‘vol’. Gelukkig hadden wij gereserveerde plaatsen. We hebben meteen hout gekocht, en daarna zetten we onze tent op. En gingen een fikkie stoken. Omdat we zo laat aankwamen en omdat het vuur eerst op gang moest komen, lagen we heel laat op bed.

Vrijdag 6 augustus. (6e dag)
30�C met wat wolken en wat wind.

Vandaag werden we wakker en gingen Perry en ik meteen even naar de rivier. Daar hadden we marmotjes, eekhoorntjes en pika’s gezien. (kleine marmotten). En zelfs in de verte 2 elanden! Dat was de eerste keer dat we elanden hadden gezien. Toen gingen we eerst eten en gingen daarna op weg naar de grootste geiser van de wereld, Old Faithful. Toen we daar eenmaal aankwamen moesten we nog een half uur wachten voordat hij ging spuiten. Toen dat half uur om was, ging het eerst een beetje pruttelen en kleine waterstraaltjes spuiten. Het ging steeds hoger, en hoger, en toen spoot het water in een keer 30 meter hoog! Dat was echt spectaculair! Het bleef zo’n 2/3 minuten doorgaan voordat hij een beetje minder hoog begon te spuiten. Toen we waren uitgekeken bij de Old Faithful, gingen naar de Biscuit Route. Dat is een pad waar je door allerlei pruttel potjes en mini geisers liep. We hadden daar een paar mooie kiekjes geschoten. We reden daarna naar de Mystic Falls. Liepen toen over het 1,6 mijl (dat is zo’n 2,5 kilometer) lange, zanderige, en bloedhete pad naar de waterval en weer terug. Daarna gingen we weer terug naar de camping, we kochten daar wat hout en gingen weer een fikkie stoken. Toen we lekker hadden gegeten gingen we nog marshmallows roosteren. Dat vonden Iris en ik wel lekker! En na het eten gingen we slapen.

Zaterdag 7 augustus. (7e dag)
30�C met wat wolken en wat wind

We hebben vandaag lekker geslapen tot 7 uur. Het was nog erg fris, dus daarom besloten we om alvast te gaan rijden en onderweg te picknicken. We willen vandaag naar het noorden van Yellowstone rijden, en omdat iedereen stopt voor een hert midden op de weg, zijn we vroeg vertrokken. Dit was een goed idee, de 600 geisers die in het park zijn zijn ’s ochtends echt een mooi gezicht! Overal dampende kookpotjes, die met die kou nog meer dampen. We zijn eerst naar Mammoet Hot Springs gereden, waar een waterval vroeger kalkafzetting en CO2 afzetting heeft gevormd. Het ochtendlicht was prachtig en het was nog niet druk. Perry heeft veel mooie foto’s gemaakt. Af en toe een bus Japanners was ook een leuke foto waard. Op de terugweg bij Norris ook nog wat pruttelpotjes en geisers gezien, het leek wel een maanlandschap. Daarna weer lekker terug naar de camping, waar we pootje hebben gebaad in de rivier en het kampvuurtje ging weer aan.

• 09 Augustus 2010 - 09:51

Es En Jef:

Gaaf allemaal, hoor! Ziet er super uit! Het dagboek van Daan gedownload en gelezen.
    Hier alles goed, lekker weer, soms een bui.
    Veel liefs uit Halsteren, ook van Krijn en Wies

• 09 Augustus 2010 - 10:39

Aaike En Nel:

Dat ziet er allemaal prachtig uit!
    Zaterdag auto gehaald, dus gaan we met de nieuwe op route! Is nog wel even wennen hoor.Alles voor de rest oke.
    Liefs van ons beiden

• 10 Augustus 2010 - 09:47

Margaret & De Mannen:

Hallo avonturiers,
    Wat een leuk verslag weer en Joost vond de foto's VET!!!
    lieve groetjes!!!