Deel zes USA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Perry Kempen - WaarBenJij.nu Deel zes USA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Perry Kempen - WaarBenJij.nu

Deel zes USA

Door: perryenjanine

Blijf op de hoogte en volg Perry

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Donderdag 19 augustus (Las Vegas)
35 graden

’s Ochtends zijn Daan en Iris eerst gaan zwemmen. Na het middageten zijn we naar de Strip gelopen om nog een aantal hotels en attracties te bekijken. We liepen langs Paris, waar een heuse Eifeltoren was nagebouwd, de helft zo groot als de echte. Vervolgens kwamen we in Venetië aan, waar ze het San Marco-plein hadden nagebouwd en er lagen gondels voor het hotel. Bij het hotel Flamingo hadden ze buiten een kleine dierentuin en bij de Mirage hadden ze een aquarium met haaien en vissen. Alle hotels hier hebben 2000 tot 7000 kamers, dus je kunt hier makkelijk in en uitlopen om alles te bekijken… oh, nee, gokken natuurlijk. We hebben eigenlijk geen stuiver uitgegeven aan gokken (is niet aan ons besteed).
We zijn in de warmte naar Circus Circus gelopen en hebben hier ’s middags uitgerust bij de circus acts die Iris heel leuk vond. Na een uur zijn we naar het pretpark gelopen wat in het hotel lag; ja een heus overdekt pretpark voorzien van airco. Daan en Iris waren hier zoet in een soort python, waterbaan, schommelschip, swing shot (waar je omhoog geschoten werd) en het reuzenrad. Onder het wachten hebbenn wij genoten van een cartoonist die prachtige tekeningen maakten van wie er 25 dollar voor over had om een prent van zichzelf te hebben. Daarna de strip weer teruggelopen om wat te eten en om de avondshows te bekijken. Bij Treasure Island hadden ze een piratenshow met vuur en 2 boten, waarvan de ene uiteindelijk zonk en bij de Mirage lieten ze een vulkaan uitbarsten op de muziek. Uiteindelijk als laatste hebben we de fonteinen van Bellagio nog gezien die op de muziek dansten, heel toepasselijk op de muziek van Elvis (Viva Las Vegas !) . De kinderen kregen er maar geen genoeg van, maar moe en voldaan hebben we ze toch meegesleept naar huis. Wat een circus !!! Voor 2 dagen was dit voor ons toch weer wel voldoende.

Vrijdag 20 augustus(van Las Vegas naar Josua Tree NP)
35 graden

Na lekker te hebben uitgeslapen, zijn we doorgereden naar Joshua Three NP. We zijn dwars door de woestijn gereden wat ons deed denken aan Death Valley NP. Wat verlaten huisjes in die hitte en in de “middle of nowhere”, een benzinestation en een postkantoor. Welkom to California ! Na een paar uur gereden te hebben kwamen in Joshua Three NP aan. Als je hier in de woestijn wilt kamperen moet je zelf water meenemen (4 liter per persoon per dag), want dat is er in het park niet!. Wel beerput-wc’s, en dat is het. Gelukkig wisten we dit en blijven we hier slechts 1 nacht staan. Daan vond het wel een groot contrast met Las Vegas, maar kom je wel weer met beide benen op de grond. De plek was fantastisch; joshua threes met hele mooie rotsen, wat Daan en Iris als speeltuin gebruikten. Ze waren al heel snel vergeten dat je hier geen voorzieningen hebt en hebben hier bovenop de stenen naar de zonsondergang gekeken. Op zo’n manier ervaar je de stilte, de rust en de grootsheid van de natuur, inclusief de sterrenhemel die we vanuit onze binnentent (ditmaal wel zonder buitentent) konden waarnemen.

Zaterdag 21 augustus (van Josua Tree NP naar LA)
25 graden

Vanmorgen waren we vroeg wakker om nog te genieten van dit mooie park. Daarna zijn we vertrokken naar Los Angeles, de drukte weer in. Wat een contrast toch weer hier; je rijdt hier een paar uur en je komt weer een nieuw landschap en avontuur tegen. Nu reden we de smogzone in, met 100 km snelweg naar Hollywood, waar we 2 dagen weer in een hotel vertoeven. We konden al om 1 uur inchecken, dus dat was ideaal om ons op te frissen. Na een duik in het zwembad zijn we eerst naar de begraafplaats (graf in mausoleum) van Michael Jackson gegaan in Glendale memorial, wat hier niet ver vandaan lag. Daan en Iris wilden hier graag heen. Het was hier zo rustig, dat we dachten dat we niet goed zaten. Maar uiteindelijk zagen we toch wat fans bij een herdenkingsplek staan. Daar moet het zijn. Fans uit verschillende landen hadden hier een bericht achter gelaten en op een speciale plek, waar een suppoost hoorde te staan, werd door een raam naar binnen getuurd. Dus wij dit ook maar gedaan; en jawel, daar stond in het duister de kist met lampjes onder een fraai glas in loodtafereel. Op dat moment kwam de suppoost en vroeg ons vriendelijk om een paar meter naar achteren te gaan en niet verder dan dat. We hadden iets gezien wat eigenlijk niet voor ons bestemd was, maar voor V.I.P’s. Ach, dit waren wij toch ook!
Daarna nog wat geluierd en gegeten in het hotel, morgen weer een dag.

• 22 Augustus 2010 - 08:51

Will En Lia:

We kunnen ons voorstellen dat Daan en Iris hun ogen uitkijken. Dit is natuurlijk een schitterende ervaring voor hen. Wat zullen ze mooie verhalen kunnen vertellen aan hun vriendjes als ze thuis zijn. Geniet ze!!!!
    Groetjes van Will en Lia.

• 22 Augustus 2010 - 12:25

Margreet Aarden:

Prachtig. Wat zien jullie veel .

Nog hele fijne vakantie !
    groetjes van margreet aarden