Deel negen USA (bijna terug naar huis) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Perry Kempen - WaarBenJij.nu Deel negen USA (bijna terug naar huis) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Perry Kempen - WaarBenJij.nu

Deel negen USA (bijna terug naar huis)

Door: perryenjanine

Blijf op de hoogte en volg Perry

30 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Donderdag 26 augustus
19 graden bewolkt

Het was rustig vannacht tot het 5 uur was; een beer! Dit keer met rammelende pannetjes, geschreeuw en autoalarm, werd de beer weggejaagd. Dit ging een half uur door, totdat de beer weg was. Kunnen ze hier nu geen andere manier voor verzinnen vroegen wij ons af ? 15 jaar geleden was dit circus nog niet aan de gang. Kwam er een beer, dan liep hij gewoon voorbij (als je alles goed had weggestopt). De mensen die er nu komen kamperen zijn luxekampeerders geworden, maar om het op deze manier op te lossen is volgens ons ook de oplossing niet.
Maar goed, we hebben een spannend verhaal, maar we vertrekken gelukkig wel vandaag. Daan was dit keer ook wakker geworden en had dit keer ook alles gehoord. Meteen het verhaal aan Iris verteld natuurlijk, die had weer doorgeslapen. Het was tijd om de rest van het verhaal te vertellen aan de kinderen over de man die aangevallen was door een beer en dat de vorige nacht 3 keer beeralarm was. Wow, Iris was ook blij dat we gingen verkassen.
Op naar San Francisco, onze laatste camping en de laatste dag in een hotel. De vakantie zit er al weer bijna op. Dat is snel gegaan, we hebben ook heel veel gezien en gedaan. De kinderen vonden het ook allemaal super, leuk, spannend of gewoon lekker zwemmen. De combi’s waren goed zo voor Daan en Iris, een camping met niets, daarna weer een plek waar ze in de rivier, meer of zwembad konden zwemmen. We hebben ons wel wat aangepast natuurlijk, maar over het algemeen hebben we ze overal mee naar toe genomen.
Maar goed, op naar San Francisco, dit was ca. 4 uur rijden. De camping die ik had uitgezocht, was natuurlijk niet in de stad , maar in een bos bovenop een berg in Oakland, een voorstad van San Francisco. Eerst in de file op de snelweg, en daarna op een verlaten kronkelweg de bergen in. Dit was nog een half uur kronkelen, maar dan heb je ook wat; uitzicht op San Francisco en in een bos vol eucalyptusbomen van wel 30 meter hoog! De hele camping rook naar eucalyptus. Er was nog bijna niemand op de camping omdat het donderdag was. De rest kwam pas in het weekend. Wat een rust in een grote stad! Op een 1 of andere manier krijgen we dit elke keer weer voor elkaar. Voor de rest hadden we hier niets, alleen wc’s en douches. Gelukkig hadden we eerst boodschappen gedaan. Daan en Iris konden hier verstoppertje doen in dit grote bos. We hebben lekker geluierd en kampvuur gestookt, want het was wel even wennen, dat het ’s avonds koud was. De ondergrond van de camping is keihard geworden klei: geen enkele haring wilde de grond in zonder te buigen: gelukkig vond Perry een achtergebleven stalen haring waarmee we de gaten voor de rest van de haringen konden “voorslaan”.

Vrijdag 27 augustus
18 graden bewolkt

Vandaag zijn we naar San Francisco-stad gegaan. We wilden eerst met de metro gaan, maar die kwam niet waar wij naar toe wilden, dus we hebben de auto gepakt en ‘gewoon’ gratis geparkeerd in het Golden Gate Park. Dit was een mooie uitvalsbasis. We hebben hier de Japanse Tuin bezocht en nog meer mooie planten en bomen stonden in het park. Politie te paard, gele yellow cabs en mensen van chinese afkomst die ochtend yoga aan het doen waren. Vervolgens naar het Presidio gereden (oorspronkelijke spaanse vesting) en van daaruit een (gratis) shuttlebus genomen naar de bezienswaardigheden. We besloten eerst naar Fishermanswarf te gaan, een super toeristisch stukje van San Francisco. Volop winkeltjes, restaurants met vismenu en natuurlijk Pier 39. Dit is de beroemde pier waar al 20 jaar lang wilde zeeleeuwen liggen te zonnen. Hier wilde Iris natuurlijk heen. Ook nog wat souvenirs gekocht voor de thuisblijvers en zijn toen naar het kronkelige straatje Lombard Street gelopen. Dat viel niet mee met de hills van San Francisco, stijgingspercentages tot 30%. De Cable Car was al vol om er heen te rijden, maar het was te doen. Met de bus terug, dachten we, maar de bus stopte hier niet. Even iets verder teruglopen dan maar. Uiteindelijk vonden we weer een busstop naar de Golden Gate, die nu uit de mist en bewolking was. Hier kwamen we ook onze Japanse vrienden weer tegen. Een kwartier wachten voor de wc en Perry moest heel wat foto’s maken met verschillende toestellen van de Japanners. Het was heel leuk om hier rond te lopen. De brug wiebelde wel behoorlijk, ’’ maar mama, niet zo flauw doen hoor’’, zei Daan. De bus terug ging wel goed, we werden keurig bij de auto weer afgezet.
Terug op de camping was de camping behoorlijk volgelopen, meestal met Latino’s van hier uit de buurt, die overigens veel en tot laat op de avond lawaai maken.

Zaterdag 28 augustus
22 graden zon

Vandaag gaan we naar Six flags Discovery Kingdom in Vallejo, hier een uurtje vandaan. Dit hadden we thuis uitgezocht; een park met dieren en achtbanen, een verassende combi. Voor elk wat wils, want alleen achtbanen vonden we niks. Daan had graag naar de ‘kingda ka’ en de ‘tatsu’ gegaan in LA (hoogste, snelste en de hoogste vrije val achtbaan van de wereld en de langste vliegende achtbaan), maar daar durven wij allemaal niet in. In dit park heb je de “Medusa’’, met de hoogste looping ter wereld. Voordat we betaald hadden werden onze tassen gecontroleerd. Geen eten en drinken mee naar binnen en geen zakmes, wat Perry bij had (heel deze vakantie). Terug naar de auto dus, of anders weggooien of in een dure kluis leggen. Ok, dit is Amerika, we hadden het kunnen weten, het is voor je eigen veiligheid. Het was nog vrij rustig toen het park open ging, dus alle achtbanen waar Daan en soms Iris in wilde maar eerst afgelopen. Perry hield het na 1 achtbaan al voor gezien, zo heftig waren ze en lieten de kinderen maar genieten van al dit geweld. Om 11 uur begonnen de dierenshows elk half uur een andere, tot 13 uur. Eerst zijn we naar de olifantenshow gegaan, vervolgens de tijgershow, de zeeleeuwenshow en de orkashow. Ik moet zeggen, heel leuk gedaan allemaal en educatief. Bij de orkashow was het spektakel, want de halve tribune werd door dit machtige beest nat gespoeld. Gelukkig zaten wij te hoog met Perry’s camera. Daarna nog verder door het park gelopen. Je kon roggen aaien en er waren nog wat kleinere dieren in hokken en ernaast weer een attractie. De muziek stond overal wel heel hard, dat was jammer. Aan het eind hadden we tutterende oren. Voor die dieren toch ook niet echt rustig. Maar Daan en Iris hadden een geweldige dag.

Zondag 29 augustus
22 graden

Vannacht voor de laatste keer in de tent geslapen, dus konden we deze al inpakken. We gaan voor de laatste nacht in een hotel bij het vliegveld. Dit was een uurtje rijden van de camping. We kwamen hier ook al bijtijds aan, maar konden al op de kamer en zwembad. We zullen vandaag niet veel meer ondernemen, want even uitrusten van alle dagen is ook wel even lekker. Alvast alles op de goede manier weer alles in de koffers zien te krijgen en even relaxen van al het moois wat we gezien hebben. De teller van de auto is boven de 5000 km uitgekomen. Perry is ook blij met al de foto’s (samen met Daan en Iris staat de teller op 4183) die we thuis op het gemak nog eens gaan bekijken.
Voorlopig uitgeschreven in San Francisco, we zullen nog een bericht sturen dat we weer thuis zijn. Great Amerika!

• 30 Augustus 2010 - 11:15

Margreet Aarden:

Hoi Janine en mannen

Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad!
    En super dat jullie ons op deze manier mee laten genieten .

Een hele goeie terugreis gewenst en heel veel groetjes van Margreet

• 30 Augustus 2010 - 13:57

Margaret:

Lieve allemaal,
    Wat een verhalen en avonturen hebben jullie beleefd. Gelukkig heb je nog een paar dagen thuis om te acclimatiseren (dat zal wel nodig zijn)
    Tot snel!!
    Margaret.

• 30 Augustus 2010 - 20:49

Will En Lia:

Hoi Perry Jeanine Daan en Iris,
    We hebben met jullie mee geleefd met de strijd tegen de beren. Spannend toch zeker als je er later nog eens aan terug denkt, maar mogelijk op dat moment niet zo leuk. Goede reis naar huis en gauw tot ziens.
    Lia en Will